Als moeder ben je eigenlijk altijd wel op zoek naar nieuwe snacks voor de kinderen.
Normaal vind ik gezond snacken heel belangrijk, maar soms mag het ook best iets ongezonder zijn.

De combinatie zout en zoet is er een waar ze dol op zijn hier in huis.
Daarom maakte ik laatst een Trail Mix.

trail mix

Deze Trail Mix kun je natuurlijk voor verschillende doeleinden gebruiken.
Zo kun je het in een grote schaal neer zetten op een feestje of als je visite krijgt.

Je kunt een klein bakje maken voor als ze uit school komen, of het juist als traktatie uitdelen op school!

DSC_1605-01

Als we op vakantie gaan nemen we altijd wel wat te snacken mee in de auto.
Want uren in de auto zitten, met kinderen, zonder iets is alles behalve ideaal!

Onze laatste vakantie heb ik daarom een grote zak meegenomen voor onderweg.
Ideaal om ze af en toe wat te kunnen geven!

DSC_1609-01

En eigenlijk is zo’n Trail Mix heel simpel te maken.
De meest voorkomende ingrediënten zijn:

  • Noten, bijvoorbeeld amandelen
  • Peulvruchten, zoals pinda’s
  • Gedroogd fruit, zoals rozijnen, appels, abrikozen
  • Chocolade, zoals m&m’s of chocolade rozijnen
  • Ontbijtgranen
  • Zaden, zoals pompoenpitten of zonnebloempitten
  • kokossnippers
  • bananenchips

Ik heb er pinda’s, bretzels, m&m’s, chocolade rozijnen en chocolade pinda’s in gedaan!
Eet smakelijk!